Kontakt

Kontaktuppgifter

Huvudkontoret: Karlsrovägen 2A
Post: Box 732, 182 17 Danderyd

Tel: 08-714 35 00
Org nr: 556467-7119

Välj kontor

Om oss

Vår historia

I mitten av förra seklet lämnade Dalmasen och målarmästaren Olle Andersson den lilla byn Sandån i Dalarna för att söka lyckan i storstan.

På Kungsholmen i Stockholm grundade han företaget Sandå Målerifirma AB. I början av sjuttiotalet säljer Olle företaget som efter några turer fram och tillbaka får namnet BPA Måleri.

Det tar ungefär 20 år innan Sandå återfår sitt namn, då i ny ägo. Från 2007 heter huvudägaren Roosgruppen.

2007 köper också Sandå ärkerivalen Kumlins måleri och Sveriges två största måleriföretag blir ett och samma. Tillsammans blir Sandå och Kumlins det enda rikstäckande måleriet i Sverige och en av Europas största koncerner inom måleri och golv.

_MG_9354

Vår gemensamma vision är att förändra synen på hantverk.

Vår vision

Till vår hjälp har vi de skickligaste hantverkarna på varje ort. Vårt mål är att alltid leverera ett hantverk som du är nöjd med, som vi kan vara stolta över.

Garantier du kan lita på

Vår storlek är viktig för många. Den garanterar långsiktighet, resurser och tillgång på kvalificerad arbetskraft. Det gör också att vi kan ha generösa garantier, om du av någon anledning inte skulle bli nöjd med vårt arbete.

_MG_9431

Våra löften

Vi håller tiderna

Vi ska uppfattas som bättre genom att bestämma tider med kunderna, komma i tid, vara klara vid utlovad tid och informera om vi av någon anledning inte kan hålla tiden.

Vi respekterar våra kunder

Vi ska lyssna på och respektera våra kunder samt visa hänsyn för deras egendom. Vi får aldrig glömma att många av våra kunder inte har hantverkare omkring sig så ofta.

Vi utför jobbet utan att fuska

Alla jobb som vi åtar oss ska utföras enligt överenskommelse med kund. Vi ska inte göra avkall på detta i något led utan att informera och samråda med kunden.

Vi är affärsmässiga

Det är vår kompetens som ska avgöra om vi får jobbet eller ej (naturligtvis också kapacitet och pris). Vi siktar på långvariga och hållbara relationer med kunder och leverantörer.

Vi tar vårt ansvar

Som entreprenör, arbetsgivare och samarbetspartner ska vi fullgöra våra åtaganden. De fel och misstag som vi gör ska vi ta ansvar för.

Vi strävar efter att hela tiden bli bättre

Alla som arbetar i Sandåkläder ska ha de bästa förutsättningarna att leverera ett gott hantverk i alla perspektiv. Därför utbildar vi oss kontinuerligt i ledarskap och service.

Att ha rätt attityd till vårt arbete har alltid varit viktigt för oss på Sandå. Till exempel den att hela tiden vilja bli bättre. För att hela tiden kunna bli lite bättre utbildar vi oss själva. Givetvis i sådant som rör själva hantverket, nyheter på marknaden, nya tekniker, nya produkter med mera. Vi utbildar oss dessutom i sådant som du kanske vanligtvis inte förknippar med ett hantverksföretag – t ex service och bemötande, som går hand i hand med vårt värderingsarbete? Platsen där vi utför vårt arbete är oftast någon annans arbetsplats eller hem. Det gör att det krävs en hänsynsfullhet och servicekänsla utöver det vanliga.